///motorenrevisie van alle
benzine, diesel en lpg-motoren
/
/
/
/
/
/
/
HOME
OVER ONS
DIENSTEN
MERKEN
ERKEND DUURZAAM
CONTACT
/ / /
WIJ GOOIEN NIKS WEG
WIJ REPAREREN!
DIESELSERVICE ///
Diesel Service Limburg
Wegens steeds meer opkomende brandstofsystemen die de nodige storingen en problemen met zich meebrengen, heeft Bleijlevens Motoren en Techniek een gespecialiseerde afdeling binnen het bedrijf doorontwikkeld onder de naam DieselServiceLimburg. Deze gespecialiseerde serviceafdeling richt zich tot moderne inspuitsystemen en doet dat in een nauwe samenwerking met Diesel Büchli uit Harderwijk.
Bij Bleijlevens Motoren kunnen wij u met moderne apparatuur van dienst zijn om al uw commonrail en conventionele verstuivers te testen. De verstuiver doorloopt een uitgebreid programma en wordt op deze manier op allerlei verschillende prestaties getest. Aan de hand hiervan kunnen wij een duidelijk beeld geven van de oorzaak van uw voertuigklacht. De verschillende testbanken waarover wij beschikken zorgen dat bij ons iedere verstuiver zo’n dergelijke test kan ondervinden en wij u daarmee altijd van dienst kunnen zijn. Voor het testen van brandstofpompen schakelen wij onze dieselpartner in. Diesel Büchli is ruim voldoende uitgerust om de meeste courante merken en typen lijn-, verdeler-, en commonrail pompen een goede test te laten doorlopen. Ook hier weer geldt; aan de hand van de resultaten die uit deze test verschijnen, kunnen wij een conclusie trekken over de klacht van uw voertuig.
Wilt u uw verstuivers laten testen maar u krijgt ze niet los, hij zit muurvast? U hebt alles al geprobeerd? Geen enkele methode werkte? Neem dan contact met ons op. Wij zijn een bedrijf gespecialiseerd in het demonteren van vastzittende verstuivers.
Verstuiver en Gloeibougie de- en montage
Ieder garagebedrijf kent het wel. De gloeibougies of verstuivers moeten gedemonteerd worden maar zitten muurvast. De standaard verstuivertrekker werkt wel, maar heeft net niet een goede passing en de slagkracht laat ook te wensen over. Gloeibougies dreigen af te breken als nog iets meer kracht wordt uitgeoefend. Bleijlevens Motoren en Techniek weet wel raad met deze zaken en voorkomt daarmee demontage van de cilinderkop.
Bleijlevens Motoren en Techniek heeft de beschikking over een arsenaal aan trekkers om de strijd met vastzittende verstuivers aan te gaan en te winnen. Zo beschikken wij ook over het “Vibropac M40” systeem dit werkt met trillingen. Ontwikkeld voor gloeibougies en doorontwikkeld voor verstuivers.
Belangrijk is dat de vastzittende verstuivers niet al beschadigd zijn door ongeschikt gereedschap. Een ongerepte situatie vergroot de kans op een succesvolle demontage.
Gloeibougie afgebroken, ook hiervoor hebben we bij Bleijlevens Motoren en Techniek de benodigde apparatuur en gereedschap om deze vakkundig te verwijderen.
U brengt de auto? We lossen het voor u op!
Onze mobiele servicedienst komt op verzoek graag ter plaatse bij u in het garagebedrijf.
Testapparatuur
Bosch EPS 200 is een compacte maar wat capaciteit betreft een uitgebreide tester. Niet alleen Bosch maar ook Denso, Delphi, Siemens en VDO verstuivers kunnen getest worden. De tester gaat tot 1800 bar en meet onder andere het stationair volume, vollast opbrengsten en retour. Bovendien is hij in staat de injectoren inwendig te reinigen.
Onze Bosch EPS 200 heeft een update gehad naar EPS 205 en kan hierdoor ook Piëzo verstuivers testen.
Maktest TK1026 met uitbreiding voor Piëzo verstuivers. Voor onze Maktest is het mogelijk ieder merk verstuiver te testen. Naast de meest voorkomende Bosch, Denso en Delphi kan de Maktest ook Siemens, Piëzo en Caterpillar Commonrail verstuivers aan.
Maktest TK1022 Tweetrapsverstuiver tester. Een simpel hand bestuurde tester voor tweetrapsverstuivers.
Op deze testbank wordt gekeken naar retour en inspuitbeeld van de verstuivers.
Roetfilters
In veel moderne voertuigen met een dieselmotor is tegenwoordig een roetfilter ingebouwd. Dit om te voorkomen dat schadelijke roetdeeltjes in ons milieu terecht komen. Een goede zaak, maar soms leidt het tot problemen.
Het roetfilter vangt de roetdeeltjes op die in het uitlaatgas zitten en zet deze partikels om naar koolstofdioxide oftewel CO2. De eventuele extra warmte die daarvoor nodig is, wordt verzorgd door het motormanagement, die tijdelijk een na-inspuiting van brandstof regelt tijdens het rijden. Dit proces wordt regenereren genoemd.
Verstoppen
Toch kan een roetfilter op verschillende manieren verstoppen.
• Wanneer onvoldoende warmte voorhanden is, loopt de omzetting gevaar en het filter vol.
• Daarnaast kan door een slechte verbranding overmatig veel roet ontwikkeld worden. Zoveel dat het roetfilter het niet kan bijbenen.
• Wanneer er een additief gebruikt wordt om de regeneratie te versnellen, blijft er een klein beetje restproduct achter in het roetfilter.
Dit residu kan niet worden geregenereerd en hoopt zich op den duur op.
Roetfilter is verstopt en nu?
Een nieuw roetfilter monteren kan een zeer kostbare aangelegenheid zijn en is niet nodig als het filter alleen volgelopen is. Er wordt dan iets vervangen dat helemaal niet defect is! Dan is er de mogelijkheid om het roetfilter te laten reinigen. Hiermee wordt het roetfilter ontdaan van alle deeltjes die in het roetfilter zijn opgevangen. Roet, as, residu en andere verontreinigingen zoals motorolie worden hiermee verwijderd.
Een duidelijke weergave over de reiniging van een roetfilter vindt u door op de onderstaande link te klinken.
Roetfilter Reinigen (klik)
Onderdelen
Aan de hand van een test kan een conclusie worden getrokken. Mocht blijken dat een verstuiver/ brandstofpomp of roetfilter defect is, moet deze uiteraard ofwel vervangen worden of gereviseerd, afhankelijk van wat voor u het meest voordelig is. Met een uitgebreide voorraad en een snelle leverservice kunnen wij u direct helpen en een lange wachttijd voorkomen.
Back - up
Mocht het voorkomen dat wij een bepaalde verstuiver of pomp niet per direct aan u kunnen leveren, kunnen wij een beroep doen op onze Partner. Diesel Büchli beschikt over een zeer uitgebreid assortiment van vele pompen, verstuivers en roetfilter elementen. Middels een zeer korte levertijd van gemiddeld 1 dag kunnen wij u alsnog snel van dienst zijn.
Bosch is de internationaal grootste onafhankelijke toeleverancier voor de autotechnologie. Door de
snelle ontwikkeling van diesel injectiesystemen en de steeds nieuwe, toonaangevende technologische
vooruitgang, onder andere op het vlak van diesel injectiesystemen onder hoge druk, is Bosch één van
de belangrijkste aanbieders van dieseltechnologieën op de markt.
Delphi Diesel aftermarket bied een compleet programma aan diesel onderdelen, van de traditionele
lijn- pomp tot de hedendaagse common- rail systemen. Delphi loopt mede voorop met de laatste
nieuwe ontwikkelingen opautomotive gebied.
Denso is een van de grootste toeleveranciers op Diesel gebied voor de Japanse markt.