043-458-9250

info@bleijlevens.nl

///motorenrevisie van alle

benzine, diesel en lpg-motoren

 

/

/

/

/

/

/

/

/

HOME

OVER ONS

DIENSTEN

MERKEN

ERKEND DUURZAAM

HUREN

CONTACT

 

/ / /

WIJ GOOIEN NIKS WEG

 

WIJ REPAREREN!

MOTORENREVISIE ///

 

Reviseren betekent letterlijk: "De machine nakijken en zo nodig herstellen". Een revisie aan u motor is vaak vele malen goedkoper dan een complete nieuwe motor, en kwalitatief gezien zeker net zo hoog. Met de juiste machines en kennis zijn wij in staat uw motor een tweede leven in te blazen.

 

Boren en Honen

Als de cilinders in de wand beschadigd zijn of zodanig versleten dat de correcte maatvoering niet meer klopt is het boren van deze cilinders de oplossing. d.w.z. dat de cilinder groter wordt en een overmaat zuiger geplaatst kan worden. Om te zorgen dat de motor geen overmatig olieverbruik heeft na zijn revisie moeten de cilinders nabewerkt worden middels Honen. Dit zorgt voor de juiste oppervlakteruwheid van de cilinderwand en dat voorkomt het overmatige olieverbruik.

 

Krukas Slijpen

Een veelvoorkomend probleem is dat de lagers op de krukas uitgelopen zijn of beschadigd. Dit heeft vaak een nadelige invloed op de krukas. Wat voor de zuigers geld qua overmaten geld ook voor de krukas. Mocht deze beschadigd/ ingelopen of onrond zijn door slijtage, is het mogelijk de krukas te slijpen. De lagers worden dan in de juiste overmaat geleverd en kan zo weer jaren mee!

 

Revisie aan Cilinderkop

De cilinderkop van de motor kan in veel gevallen ook de oorzaak zijn van de ontstane problemen. Denk bijvoorbeeld aan een inwendige waterlekkage. Afpersen van de cilinderkop is dan een must. In een verwarmd bad wordt de cilinderkop middels lucht afgeperst en zo komen de scheuren of andere lekkages boven water.

 

Als blijkt dat er niets mankeert aan de cilinderkop wat betreft lekkage dan kan de cilinderkop in zijn geheel gereviseerd worden. denk aan allereerst reinigen, dan het vervangen van de klepgeleiders als deze teveel speling hebben, het slijpen van de kleppen, nabewerking of vernieuwen van de klepzittingen en vlakken van de cilinderkop. Al deze factoren kunnen vooraf een probleem geven. Na het reviseren is de cilinderkop als nieuw, en kwalitatief in hoge staat!

 

Tevens bieden wij u de service om u benzine cilinderkop om te bouwen naar een LPG en/of loodvrije benzine cilinderkop. onder andere verharde zittingen zijn hiervoor belangrijk!

 

Deze werkzaamheden vallen logischerwijs onder volledige BOVAG garantie